Työyhteisön kehittäminen on yrityksesi kilpailukyvyn avain

Jokaisen organisaation ja sen työntekijöiden on välillä hyvä pysähtyä miettimään, miten ja mitä olisi syytä kehittää omassa työyhteisössään ja itsessään. Tämä koskee siis kaikkia työroolista riippumatta.

Jo jonkun yksittäisen prosessin tehostaminen voi tuoda lisää resursseja työyhteisöön ja järkevöittää toimintaa. Toisaalta taas koko tiimin yhteistyön ja vuorovaikutuksen parantaminen näkyy suoraan myös asiakkaille ja sidosryhmille.

Mitä sinun työyhteisössäsi pitäisi kehittää?

Kun valmennuksen tavoite on selvä, valmennusprosessiemme avulla ja eri työkaluja käyttäen parannetaan työyhteisösi hyvinvointia, tehokkuutta ja yrityksesi kilpailukykyä.

Ristiriidan syynä on usein oletus tai väärinymmärrys. Oletetaan, että toinen tarkoitti pahaa tai ymmärretään jopa tarkoituksella toinen väärin..

Tutustu työyhteisön kehittäminen valmennuksiimme!

Työyhteisön kehittäminen - valmennukset

Tiedostanko, että ihmiset ovat ihan oikeasti erilaisia? Tunnistanko erilaisuuden, eli miten erilaiset ihmiset toimivat ja mistä se johtuu? Toiminko tilanteen vaatimalla tavalla?

Kun osaamme sopeuttaa omaa toimintaamme ja kommunikointia toisen tyyliin – tulemalla puolitiehen vastaan, säästytään monelta ongelmalta ja mahdolliselta ristiriidalta.

Ristiriidan syynä on usein oletus tai väärinymmärrys. Oletetaan, että toinen tarkoitti pahaa tai ymmärretään toinen väärin.

Everything DiSC -tuoteperhe on kehitetty sanoittamaan erilaisuutta ja ratkaisemaan erilaisuuden mukanaan tuomia ongelmia.

Everything DiSC -tuoteperhe:

  • Everything DiSC -profiili on työkalu, joka tekee erillaisuutta näkyväksi
  • Auttaa tehokkaasti tiedostamaan erilaisuuden merkitystä ja hyötyä
  • Auttaa tunnistamaan erilaisia toimintamalleja ja syitä erilaiseen käyttäytymiseen
  • Auttaa toimimaan tilanteen vaatimalla tavalla.

Tiimin elinkaaren johtaminen tiimin perustamisesta muutosjohtamiseen. Uudella tiimillä on usein eri haasteet kuin tiimillä, joka on ollut yhdessä kauemmin tai joka on suuren muutoksen äärellä. Erilaisten tilanteiden ratkomiseen on hyvä käyttää erilaisia työkaluja. Pelilliset valmennukset ovat usein mainio tapa saada uusi strategia käyttöön ja se soveltuu myös hyvin tiimin yhteistyön vahvistamiseen.

Luottamus on vahva perusta hyvälle tiimitoiminnalle ja tuloksille

Usein tuntuu, että menestyvä tiimi tekee tuloksia kuin itsestään. Menestyvällä tiimillä on hyvä keskinäinen luottamus ja tiimi on valmis käymään kipeitäkin keskusteluja, jotta kehittyvät toiminnassaan hyvästä erinomaiseksi.

Tiimeillä saattaa olla monenlaisia haasteita, vaikka se toimisikin päällisin puolin ihan hyvin. Tiimin tai johtoryhmän kehitysprosessiin hyvä ratkaisu on Lencionen malliin perustava Tiimin viisi toimintatasoa –valmennukset, joilla saadaan tiimit vahvuudet ja kipupisteet esille. Tämän lisäksi valmennuksessa tehdään selkeä toimintasuunnitelma ja muutos toimenpiteet tulevaisuuteen. Tämän valmennusprosessin ja mittausten jälkeen tiimin toiminta on parantunut huomattavasti. Tämä on voinut tarkoittaa sitä, että kipeitäkin muutoksia on tehty, mutta yhteisten tulosten taso on noussut.

Asiakasko hankala vai myyjä kykenemätön kohtaamaan erilaisia asiakkaita? Hyvä kysymys!  Asiakkaat ovat hyvin erilaisia ja se tuo myymiseen oman haasteensa. Asiakas tekee ostopäätöksen järjellä mutta myös tunteella.

Asiakaskohtaamiseen ja sen onnistumiseen myyjä voi vaikuttaa siten, että sopeuttaa omaa tyyliänsä asiakkaan tyyliin. Tällöin DiSC-työkalu ja harjoittelu ovat hyvä apu.

Myynnin mukautus

Osaanko mukauttaa myymistä siten, että joitain henkilöitä tuen heidän ostopäätöksissään, kun taas toisten kohdalla annan heidän itse päättää eri vaihtoehtojen välillä? Haluanko saada aikaiseksi tunnejäljen, ylittää asiakkaan odotukset vai tyydynkö siihen, että asiakas lähtee tyytymättömänä ja kertoo sen myös muille?    

Myyntivalmennuksessa on mahdollisuus yhteistyöhön näyttelijä Jaana Saarisen kanssa. Jaana on loistava lisä valmennukseen, jossa harjoitellaan erilaisten asiakkaiden kohtaamista. Jaanan innostava positiivisuus luo luottamuksellisen ilmapiirin, jossa on turvallista harjoitella.

Esimiesvalmennuksen sisältö koostuu usein eri aiheista, jotka on tunnistettu haasteeksi päivittäisessä johtamisessa. Hyvin yleinen kehittämiskohde on esihenkilöiden palautteenanto, joka on onneksi taitolaji. Tämän vuoksi sitä voi ja pitää harjoitella. Palaute on jokaisen kehittymisen polttoaine ja sitä ei voi antaa liikaa. Suomalaiseen palautekulttuuriin kuuluu ajatus, että hiljaisuus on hyvä merkki. Mutta todellisuudessa ääneen sanotulla positiivisella ja rakentavalla palautteella saadaan ihmeitä aikaan. Palautteen pitää aina olla aitoa ja palautekeskusteluissa on hyvä huomioida ihmisten erilaisuus. Palaute on osoitus esihenkilön kiinnostuksesta johdettavan kehittymiseen.

Usein esihenkilöt kertovat, että haastavat johtamistilanteet ja niiden käsittely on vaikeaa ja epämiellyttävää. Tämä on hyvin inhimillistä ja on tärkeää ymmärtää, miten korjata ja ohjata johdettavaani oikeaan suuntaan?

Johtamiskulttuurin muuttaminen on prosessi, johon tarvitaan pitkäjänteistä toistoa, harjoittelua ja päättäväistä tekemistä. Se on tavoitteellista tekemistä, jolla saadaan hyviä tuloksia henkilöstön tyytyväisyyteen, sillä hyvä johtaminen on tärkeimpiä tekijöitä sitoutumisen ja tuottavuuden kannalta.

Esimiesvalmennuksen sisältö koostuu usein eri aiheista, jotka on tunnistettu
haasteeksi päivittäisessä johtamisessa. Hyvin yleinen kehittämiskohde on
esihenkilöiden palautteenanto, joka on onneksi taitolaji. Tämän vuoksi sitä
voi ja pitää harjoitella. Palaute on jokaisen kehittymisen polttoaine ja sitä ei
voi antaa liikaa. Suomalaiseen palautekulttuuriin kuuluu ajatus, että
hiljaisuus on hyvä merkki. Mutta todellisuudessa ääneen sanotulla
positiivisella ja rakentavalla palautteella saadaan ihmeitä aikaan. Palautteen
pitää aina olla aitoa ja palautekeskusteluissa on hyvä huomioida ihmisten
erilaisuus. Palaute on osoitus esihenkilön kiinnostuksesta johdettavan
kehittymiseen.

Usein esihenkilöt kertovat, että haastavat johtamistilanteet ja niiden
käsittely on vaikeaa ja epämiellyttävää. Tämä on hyvin inhimillistä ja on
tärkeää ymmärtää, miten korjata ja ohjata johdettavaani oikeaan suuntaan?

Johtamiskulttuurin muuttaminen on prosessi, johon tarvitaan
pitkäjänteistä toistoa, harjoittelua ja päättäväistä tekemistä. Se on
tavoitteellista tekemistä, jolla saadaan hyviä tuloksia henkilöstön
tyytyväisyyteen, sillä hyvä johtaminen on tärkeimpiä tekijöitä sitoutumisen ja
tuottavuuden kannalta.